Γιατί το οικονομικό ολοκαύτωμα με έκανε πιο συνειδητοποιημένο gamer


Το παρών δημοσιεύτηκε στο Enternity.gr


Χρησιμοποιώ την συγκεκριμένη βαρύγδουπη έκφραση διότι η πασέ φράση "οικονομική κρίση" δεν ευσταθεί με την πραγματικότητα, αλλά αυτό είναι θέμα για διαφορετική στήλη του ιστοτόπου.
Ας μη κρυβόμαστε, όλοι έχουμε πληγεί οικονομικά με τον τάδε ή με τον δείνα τρόπο τα τελευταία δύο χρόνια, άλλοι περισσότερο άλλοι λιγότερο, και εμείς ως Gamers και δη hardcore έχουμε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ακριβό καταναλωτικό σπορ...
Το κακό είναι πως οι περισσότεροι δεν είμαστε απλά Gamers (ας το θεωρήσουμε άτυπα ταμπέλα) αλλά Tech Savvy users, με τα Smartphone μας, την ταμπλέτα μας, το PC rig μας, το Home Cinema και πάει λέγοντας, καλά δεν εννοώ ότι τα έχουμε ΌΛΑ αυτά, εκτός βέβαια του αρχισυντάκτη, αλλά επενδύουμε σε τέτοια gadget συχνά πυκνά είτε για λόγους διασκέδασης/ψυχαγωγίας, είτε για να βιώνουμε την αιχμή της τεχνολογίας.
Ως User Article το κείμενο δε μπορεί παρά να έχει έναν προσωπικό τόνο, μα θέλω να πιστεύω ότι εκφράζω ένα μεγάλο κομμάτι των συμπολιτών μου. Οικονομικά άνετος δεν ήμουν ποτέ, φρόντιζα όμως να διαχειρίζομαι τα χρήματά μου έτσι ώστε ένα μεγάλο μέρος να τα επενδύω σε τεχνολογικά προϊόντα, και χρησιμοποιώ αυτό το ρήμα διότι είναι ο καλύτερος και πιο politically correct όρος να βαφτίσεις την σπατάλη χρημάτων.
Ποιος ο λόγος να έχω 2 DS και 3 PS3; ναι είναι διαφορετικές εκδόσεις, αλλά πραγματικά, ποιος ο λόγος; Γιατί ενώ ξέρω ότι κάθε νέο προϊόν μαστίζεται από παιδικές ασθένειες στο hardware γίνομαι Early Adopter; γιατί αγοράζω ανούσια παιχνίδια όταν θα μπορούσα κάλλιστα να τα νοικιάσω;
Ερωτήσεις που δεν μου περνούσαν καν από το μυαλό πριν δύο χρόνια, τώρα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μου ρουτίνας. Δεν είναι απλά ότι μειώθηκαν οι απολαβές, είναι ο συνδυασμένος παράγοντας των μειωμένων μισθών και της διατήρησης των τιμών στα καταναλωτικά προϊόντα με αποτέλεσμα άρθρα του χώρου με θέμα τις έξυπνες αγορές, τις εναλλακτικές αγορές, την αλλαγή καταναλωτικής νοοτροπίας και λοιπά να γεμίζουν τα megabytes του διαδικτύου κεντρίζοντας το δικό μου κολλημένο μυαλό.
Ξαφνικά ανακάλυψα ότι τα 60 ευρώ του Quantum of Solace ήταν πεταμένα λεφτά αφού με 3 ευρώ θα μπορούσα να πάρω ότι είχε να μου προσφέρει σε ένα σαββατοκύριακο αντί να έχω ακόμα μία "ράχη' να κοσμεί τα ράφια μου. Βλέπετε, δεν είμαι (ήμουν) fan των ενοικιάσεων.
Ανακάλυψα ότι θα μπορούσα να μην είμαι τόσο συναισθηματικά δεμένος με το DS lite μου και να το είχα πουλήσει αφού πλέον χρησιμοποιώ μόνο το XL
Αναρωτήθηκα γιατί πήρα νέο PS3 όταν η Sony έχει aftersales λύση για το YLOD παλιό μου, και πάει λέγοντας.
Με εργαλεία όπως το Skroutz και το Bestbuy ποτέ πλέων μία έρευνα αγοράς δεν περιλαμβάνει περατζάδα από βιτρίνα σε βιτρίνα, σου γλιτώνει και τη φθορά των υποδημάτων αλλά και την διάσωση του λιγοστού ελεύθερου χρόνου. Αν είσαι και πιο συνειδητοποιημένος με τις Online αγορές υπάρχουν πλέων λύσεις και εκτός συνόρων, και αν όλα αυτά σας ακούγονται γνωστά και τετριμμένα μάλλον θα ανήκετε σε κάποιο μεγάλο αστικό κέντρο, διότι στην επαρχία τα δεδομένα κινούνται με διαφορετική ταχύτητα.

Σχολιάζοντας κάτι διαφορετικό, είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου που δεν αγόρασα κονσόλα στο λανσάρισμα και αναφέρομαι στο PS Vita. Ήταν η πρώτη φορά που σκέφτηκα σαν άνθρωπος και όχι σα καταναλωτικό κτήνος. Αναλογίστηκα τα ακόλουθα:
·         Μου προσφέρει Launch Software που να ικανοποιεί εμένα;
·         Έχει σε ένα διάστημα μηνών επερχόμενο Software που να θέλω να αγοράσω;
·         Έχει παιδικές ασθένειες;
·         Έχει value for money;
Σε όλες τις ερωτήσεις απάντησα αρνητικά, και έτσι, για πρώτη φορά, αποφάσισα να μην ενδώσω. Βέβαια ακόμα το θέλω σα τρελός, μα δε μπορώ παρά να αναλογιστώ τόσες φορές που ενώ έγινα Early Adopter λίγους μήνες αργότερα κάποιος Retailer κατέβαζε τα σώβρακα ή η ίδια η εταιρία έβγαζε Bundle ότι είχα αγόρασα εγώ day one με μεγάλη έκπτωση. Εν κατακλείδι δεν είναι τα 250 ευρώ του βίτα, όσο το "γ@μώτο" ας μου επιτραπεί η έκφραση.
Το οικονομικό ολοκαύτωμα μου έμαθε σύνεση και αυτοσυγκράτηση όπως επίσης ότι η ενδελεχή έρευνα είναι το άγιο δισκοπότηρο των αγορών.
Δεν αρκεί μόνο να αγοράζεις φτηνά, αλλά και να αγοράζεις έξυπνα και αυτά τα δύο δεν πρέπει να θεωρούνται δύο διαφορετικοί παράγοντες. Ο ένας πρέπει να συνδράμει τον άλλον ώστε να έχεις στο τέλος μία επιτυχημένη αγορά!



Σχόλια