Πάσχα


Ως συμπλήρωμα και προς επιβεβαίωση έρχεται αυτό το κείμενο για να επιβεβαιώσει και να συμπληρώσει το entry της 25ης Δεκεμβρίου.

 

Πάσχα. Μπορεί να μη δουλεύω, ίσως να παίζει ρόλο ότι δεν έχω πια δουλειά, αλλά κάποια πράγματα παραμένουν, είναι γιορτές, η τελευταία μέρα από το πασχαλινό σαρανταήμερο νηστείας, έχει περάσει η μεγάλη βδομάδα και βρισκόμαστε στην τελευταία μέρα, και όμως, δεν μου κάνει κανένα κλικ πλέων όλη αυτή η κατάσταση, ούτε νήστεψα, ούτε σήκωσα τον επιτάφιο, βαρέθηκα αφάνταστα στην περιφορά του την Μεγάλη Παρασκευή και Μεγάλο Σάββατο στην ανάσταση μέχρι που ξενέρωσα… Έως πότε να γιορτάζουμε τέτοιου είδους έθιμα; Ας μη ξεχνάμε, ο Χριστός πέθανε και αναστήθηκε (και γεννήθηκε φυσικά) 2007 φορές, ε, εδώ κολλάει η λέξη νισάφι.

 

Νισάφι όχι τόσο για τα θρησκευτικά δρώμενα, αλλά για το Status που έχουμε προσδώσει στις θρησκευτικές γιορτές, και καλά νηστεία, για να σκάσουμε στο φαγητό την Κυριακή, δεκάδες οι τουμπανιασμένοι το απόγευμα στα νοσοκομεία της χώρας. Πασχαλινά αυγά, λαμπάδες, λαγοί, δώρα, νονές-βαφτιστήρια, ακόμα μία βιομηχανία κέρδους έχοντας άλλοθι τη θρησκεία, (σας θυμίζει κάτι;) Πολύ απλά από τα 23 κιόλας μου χρόνια κουράστηκα, όχι δεν σήκωσα τον επιτάφιο, βαρέθηκα, όχι δεν νήστεψα, δεν υποστηρίζω τέτοιες μεθόδους καταστολής πιστών, όχι δεν έφαγα πασχαλινό σοκολατένιο αυγό, κάνω δίαιτα, όχι δεν έφαγα πολύ το Πάσχα, επειδή σε συνδυασμό με την δίαιτα και την μη νηστεία, έκατσα και σε 5 λεπτά σηκώθηκα.

 

Φυσικά έχω και τις ενστάσεις μου απέναντι στη νηστεία, θα ήταν άδικο να μη νήστευα επειδή απλά δεν μπορώ να κρατήσω και να τα χώνω τώρα. Πόσοι από αυτούς που νηστεύουνε γνωρίζουν γιατί το κάνουν; Ποιος ξέρει γιατί το λάδι είναι αρτύσιμο; Ποιος θα νηστέψει εκτός από το θέμα φαγητού, από πονηρές σκέψεις, άσχημες πράξεις, αισχρά λόγια; Ποιος θα νηστέψει για τον εαυτό του, να τον οριοθετήσει, να μετανιώσει για αμαρτίες ώστε να μεταλάβει; Αυτό είναι η νηστεία, ποιος την κάνει ακριβώς έτσι; Εγώ δεν υποκρίνομαι, δεν νηστεύω γιατί γνωρίζω τον εαυτό μου, και δεν του επιτρέπω να καταπιεστεί όταν ξέρω ποιο είναι το όριο, το σωστό και το πρέπον, αν θέλω να πω στον κολλητό μου «πάλι μαλακία πέταξες» θα το πω!! Δεν θα κρατηθώ από μία νηστεία, αλλά από την άλλη, θα σεβαστώ όσους προσπαθούν, και το κλίμα των ημερών.

 

Κοινώς πρέπει να προχωρήσουμε, εν έτη 2007 όλα αυτά φαντάζουν κάπως παλιομοδίτικα, ίσως το πρόβλημα να το έχω εγώ, το σίγουρο είναι πως το Πάσχα σε συνδυασμό με τα Χριστούγεννα (και τον δεκαπενταύγουστο, αλλά έχουμε καιρό ακόμα μπροστά για αυτό) από απλές γιορτές του Χριστιανισμού έχουν καταντήσει Ύψιστα καταναλωτικά πανηγύρια.

 

Ελπίζω να περάσατε καλά, να μη φάγατε πολύ και να απολαύσετε την σημερινή μέρα αλλά και την αυριανή ως αργία.

Σχόλια